Foto's op google

Vanaf nu zal ik mijn foto’s op Google zetten, omdat deze site qua foto’s vol zit. Ze zijn te vinden frankmaanders bij het item foto's. En dan 2010 11 en 2010 12

Geplaatst door frankm 23:42 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Tagged new zealand Reacties (1)

Milford Sound

Door het zuiden van Nieuw Zeeland

De gelijkenis van de fjorden in Noorwegen en de fjorden in Nieuw Zeeland is verbasend. De flora en fauna mag dan anders zijn maar van een afstand, veel overeenkomsten. We hadden prachtig weer voor een tochtje naar open zee en het was heerlijk rustig op onze boot. Om er te komen hadden we wel even werk, vanuit Te Anau onze camping site voor 2 nachten, was het 2,5 uur rijden, met een aantal foto shoots onderweg Grappig hoor die luierende zeehonden op de rotsen in de zon. Na terugkomst rond half zes kunnen nog even heerlijk in de zon zitten, nadat die onder gaat koelt het hier snel af. Met een koude zuidpool wind wordt het onze koudste nacht.
De volgende dag ziens we dat het op de top van de berg gesneeuwd heeft. Deze dag nemen we south scenic route door het zuidelijkste deel van Nieuw Zeeland. Als we de kust bereiken kan je duidelijk zien dat het hier regelmatig stevig waait en meestal uit de zelfde richting. Net Invercargill rechts gepasseerd te zijn zegt Aad we moeten zo maar eens tanken. Nou dat moet je in Nieuw Zeeland op tijd bedenken. Tankstations zijn buiten de grote plaatsen schaars. En de diesel in wat kleinere plaatsjes ook. Of helemaal ze zijn helemaal leeg zoals wij in Tokanui ondervonden. De plaatselijke benzinepomphouder was zo vriendelijk te vertellen dat we terug moesten verder door was geen optie. Maar de eerste terug was ook leeg, dus nog verder terug. 40 km is een eind als je denkt dat je tank ieder moment leeg kan zijn. Bij de vuurtoren van Waipapa zijn we het verst mogelijk van jullie in Nederland vandaan. We hebben even gebeld of de yollew eyed pinguins op ons willen wachten bij Nugget point. Dichtbij rijden we eerst naar een kleine knusse camping en dan op naar de pinguins. We zien er een paar maar de grote massale invasie uit zee zoals wij daar een voorstelling van hadden blijft uit. We zie wel de zeeleeuwen en zeehonden ver beneden ons. ’s Avond kunnen we ons Engels weer een beetje ophalen met een leuk stel uit Londen. Wat een verademing na al dat Nieuw Zeelandse geknauw, waar je vreselijk je best voor moet doen om daar nog wat uit te halen. De volgende ochtend is het weer een beetje druilerig we rijden om 11:00 uur richting Duniden en daar zijn we eigenlijk zo. Na een campingplaats te hebben uitgezocht gaan we op bezoek bij de albatrossen, wat een kanjers van beesten zijn dat. Tot wel 9 kilo en dat moet allemaal de lucht is. Het meest bijzondere vond ik, dat een jong na acht maanden tijdens zijn eerste keer los van de grond, opstijgt, niet meer landt en gelijk voor 4 tot 6 jaar weg blijft, richting Chili vliegt geen land aandoet en dan onder Zuid-Afrika door weer naar zijn geboorte grond terug keert.

Geplaatst door frankm 22:18 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Reacties (0)

Queenstown

Queenstown,
In durf de weddenschap aan dat Nieuw Zeeland de grootste dichtheid van mutsen heeft. Ondanks te acceptabele temperatuur en bijna zomer heeft de helft hier een muts. Even wat meer duidelijkheid voor de mensen uit Den Haag en omgeving, op het hoofd. De skate en snowboard scene is nadrukkelijk aanwezig. Het skateboard en de rugzak van de barkeeper staan al klaar om er na sluitingstijd mee vandoor te gaan richting huis. En ze houden die muts altijd op, warm, koud, binnen of buiten het maakt niet uit. En maf zijn ze ook die Kiwi’s ze drinken werkelijke alles door elkaar en veel. Het enige moment dat ik 2 Kiwi’s hun muts heb zien afdoen, was tijdens een weddenschap wie het langst met zijn voorhoofd tegen de ijsbiertap kon blijven zitten. Kortom je maakt hier van alles mee tijdens een doordeweekse avond in Queenstown. Overdag is het hier het Mekka van de adrenaline boosts. Powerboats, skydiving, hanggliding, bungyjumping je kan het zo gek niet verzinnen. De volgende dag verlaten we met een schat aan informatie over de New Zealand cultuur Queenstown richting het echte Noorwegen van Kiwiland. Onderweg zien we schapen, heel veel schapen, koeien, herten en Lupines. Rond het middaguur strijken we neer aan Lake Te Anau. De zon breek helemaal door en onder het genot van een biertje maken we de plannen voor de volgende dagen. Morgen de cruise door de Milford Sound.

Geplaatst door frankm 19:25 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Reacties (0)

Zaterdag 4 december, Tekaka

Vandaag doen we het rustig aan. Aad slaapt uit en ik lees wat in de het zonnetje. Na een laat ontbijt hebben we besloten lopend naar het strand te aan, ligt namelijk 10 meter achter onze tent. Maar om bij het water te komen als het eb is, is veel verder. Het tij verschil is hier 4 meter en bij een zeer matig aflopend strand moet je al gauw zo’n 100 meter lopen. Als je daarna wilt zwemmen zonder de grond te raken moet nog eens 100 meter de zee in. Om 2 uur gaan we op weg naar de Tekaka golf club, op zaterdagochtend was er clubcompetitie. De greenfee is een lachertje, ook de huur van de clubs stelt qua prijs maar ook qua materiaal niet veel voor. Een alleraardigst baantje, de greens keurig vlak en groen, de fairways vanwege de lange droogte veelal bruin. En wij krijgen langzamerhand ook een kleurtje. ’s Avonds weer een andere variant van de chicken tonight.
Zondag vroeg op richting Fox Glacier. Het is erg rustig op de weg, we rijden fantastisch wegen door het binnenland. Om 14:00 uur zijn de Panukaiki voor de pancake rocks, helaas zijn we niet op het juiste moment voor het spektakel de blastholes. Bij hoogtij slaan de golven naar binnen onder donderend geraas en meters hoge uitspattingen. Wat de forecast al had aangegeven gebeurt ook, vlak voor de eindbestemming van die dag begint het te miezeren en vinden onze campingsite gehuld in wolken.

Geplaatst door frankm 23:24 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Reacties (0)

Abel Tasman N.P.

sunny

Om half 1 worden we opgehaald en gaan we het binnenland bij Nelson in om verschillende wijnhuizen te bezoeken. Heerlijk relaxed en het is goed verzorgd. Als afsluiting de oudste kroeg van Nieuw Zeeland. Bij terug komst komt er een mobile pizzahut het terrein op rijden, aan alles is gedacht.
Voor vandaag hebben we een watertaxi geboekt van Kaiteriteri naar Achorage bay, vanaf daar lopen we de coast track Abel Tasman. We hebben online een hut geboekt in Bark Bay. Alwaar ons een hut en matras is beloofd, voor de rest niets. Geen gas, geen licht, water (speciaal behandeld) dan nog wel. Maar ook geen bier en geen eten, alles dus zelf meenemen voor 2 dagen. We gaan voor 2 dagen gevangeniseten, water en brood. Voor de rest is er geen vergelijk, gouden stranden met kraak helderwater en een mooi brandend zonnetje. En om te lopen een zeer aangenaam klimaat, lekker warm geen hoge luchtvochtigheid en een licht briesje. Wat een prachtig national park.
Deze tweede dag lopen we van Bark Bay naar Awaroa Bay, iets meer dan de dag ervoor. De benodigde tijd is ongeveer 4 uur. Na weer een aantal prachtige baaien en het nodige klimwerk tussendoor bereiken we op kwart over de lodge aan Awaroa beach. We hebben wel een biertje verdiend.

Geplaatst door frankm 13:11 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Reacties (0)

(Berichten 31 - 35 uit 45) « Pagina .. 2 3 4 5 6 [7] 8 9 »