Naar Nieuw Zeeland

Start in Auckland

Bekijk Round the world 2010 - 2011 op frankm's reiskaart.

Donderdag 18 november Waipu, New Zealand.
De aankomst in Auckland zag er veel belovend uit, een blauwe lucht en beneden ons mooie stranden en een turquoise zee. We hadden van een kiwi al de tip gekregen dat je je schoeisel goed schoon moest maken anders deden zij het voor je en sta je ineens met een paar drijf natte schoenen.
Het duurde even maar daar stonden we dan, buiten in het zonnetje, nu nog even de pick-up van het hotel regelen. Alles voor elkaar, een overnachting in Auckland en dan de camper oppikken.
De volgende dag.
De camper stond voor ons klaar, uitleg gekregen en rijden maar. Eerst maar even naar de super om alles basisproducten aan te schaffen. Werkelijk een overvloed aan folders en brochures. Na een half uur lezen besluiten we op pad te gaan richting, noord. De verschillende maps maken het er niet eenvoudiger op. Uiteindelijk hebben we alles gehad, snelweg, tolweg, b-weg en minder. Eindbestemming Waipu. Dit ligt aan de oostkust aan de Pacific. We gaan nu eten en ons voorbereiden op het eerste nachtje camper.
Wordt vervolgd.

Geplaatst door frankm 20:07 Gearchiveerd in Nieuw-Zeeland Reacties (0)

Zondag 14 november Fiji

rain 24 °C

Gisteren volledig gebruik gemaakt van de faciliteiten van ons resort, gratis green fee op de baan waar Vijay Shing is groot geworden. Nou hat is een golfbaan maar als je hier goed kan golfen dan kan je het ver schoppen. Geen zon maar wel benauwd. ’s Avonds een eilandtrip voor de volgende dag geboekt, duiken en snorkelen, pick-up 7:15 uur. En het blijven lange dagen door het tijdsverschil voordeel is wel vroeg opstaan is niet echt een probleem.
De bus was veel groter dan gedacht, bij de haven aangekomen moesten we nog wachten op de divers, dat belooft niet veel goeds. Snorkelen kon wel eens een probleem worden met de verwachte wind. Toch maar door gezet. De wind nam inderdaad behoorlijk toe en daarbij af en toe een flinke regenbui maakte het ook niet vriendelijker. Ik heb mijn 2 duiken wel gedaan, op zich mooie dingen gezien maar bij rustig water moet het hier geweldig zijn.
We zitten midden in een laag drukgebied en dat houdt nog even aan. Vandaag zien we verder.

Geplaatst door frankm 9:45 Gearchiveerd in Fiji Reacties (0)

Van L.A. naar Fiji

rain 23 °C
Bekijk Round the world 2010 - 2011 op frankm's reiskaart.

Gisteren was uitgelezen weer voor een rondje golf. Dat hebben we dus ook maar gedaan. Een leuke baan “Hansen dam” vlakbij Hollywood. Op deze 11e november door Beverly Hills gereden. Hier staat en rijdt wat geld rond. Het weer is voor L.A. begrippen fris maar voor ons is die 22 graden wel uit te houden. Gegeten op Rodeo drive en daarna naar het stadion van de Dodgers. Hier hadden we echt mazzel. We reden achter een een auto naar het loket voor press en mochten bij hoge uitzondering doorrijden, wellicht vanwege vaterans day. Wat een stadion. ’s Avond de sunset vanaf de Santa Monica pier en door naar het vliegveld. Weer zo’n raar fenomeen, vertrekken op 11 november en ’s morgens op Fiji aankomen op 13 november. Weg vrijdag 12 november. Het is hier warm maar wel regen, moet opklaren beloven ze, eerst zien dan geloven. Wordt vervolgd.

Geplaatst door frankm 11:12 Gearchiveerd in Fiji Reacties (0)

In 96 dagen de wereld rond

Op weg naar L.A.

Bekijk Round the world 2010 - 2011 op frankm's reiskaart.

Zo het eerste stuk richting west hebben we erop zitten. Volgens mij de langste dag van mijn leven. 's Morgens op 6:15 uur opgestaan, om 8:30 uur op schiphol en via Londen naar Los Angeles. Na de ruime tussenstop in Londen vertokken we op tijd richting L.A. Het begon al snel donker te worden. Boven IJsland nog een glimp kunnen zien van wat lichtjes beneden. Op weg naar Groenland een geweldig cadeautje..... het noorderlicht, werkelijk prachtig dit te zien. Boven Canada werd het weer steeds lichter niet omdat het ochtend werd maar vanwege het viegen naar het westen en meer in zuidelijke richting, echt heel raar, je helemaal geen gevoel meer welke tijd het nou is. Uiteindelijk om iets voor 19:00 uur plaatselijke tijd geland. En door dat het hier 9 uur vroeger is dus 9 uur extra. Het was een lange dag.

Geplaatst door frankm 10:10 Reacties (5)

Voorbereiding

rain 15 °C
Bekijk Round the world 2010 - 2011 op frankm's reiskaart.

De tickets zijn geboekt. Al 2 keer een wijziging van vluchttijden door gekregen. Start staat nu op 8 november om 10:25 uur, vanuit Amsterdam via London naar L.A.

Geplaatst door frankm 16:54 Gearchiveerd in Nederland Tagged air_travel Reacties (1)